"פוגע בביטחון ישראל": גלנט וסמוטריץ' בעימות חריף

איתי גדסי No Comments on "פוגע בביטחון ישראל": גלנט וסמוטריץ' בעימות חריף

שר הביטחון גלנט תקף את שר האוצר סמוטריץ': "פוגע בביטחון ישראל". סמוטריץ הגיב: "מה שפוגע בביטחון ישראל זו הדיפה מראש של כל ביקורת וחוסר נכונות לנהל דיון ענייני בנושאים קריטיים לביטחון ישראל"

גלנטמליאה הצבעה חברי כנסת יואב גלנט בצלאל סמוטריץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות חריף בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. אמש בישיבת הקבינט, תקף גלנט את סמוטריץ' על רקע התנגדותו לסבב המינויים בצבא. "כדאי להתייחס למציאות השלמה ולא לחלק – איך צה״ל שנכשל ב-7.10 התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת, ומביא לכל ההישגים שאנחנו גאים בהם", אמר גלנט. "אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד – לא אאפשר לאף אחד להפוך את צה״ל למליציה בשירות של גורם זה או אחר".

הבוקר הגיב סמוטריץ' בהודעה פומבית: "מה שפוגע בביטחון ישראל זו הדיפה מראש של כל ביקורת וחוסר נכונות לנהל דיון ענייני בנושאים קריטיים לביטחון ישראל. השתקת דיון אמיתי ושמירה על מקהלה של קול אחד בלבד באמצעות שיימינג והכפשות זה הכי 6 לאוקטובר שיש. אני מציע לידידי שר הביטחון להישאר במחוזות הדיון הענייני, גם אם נוקב".

בתוך כך, ח"כ צבי סוכות מסיעתו של סמוטריץ', הסביר את ההתעקשות בנוגע לעצירת המינויים הלא דחופים בצה"ל: "חודש לפני הטבח היה אמור להתקיים בקבינט דיון על ההיערכות לחגי תשרי ומערכה רחבה. ערב הדיון שלח השר סמוטריץ מכתב ארוך ודחוף לכל שרי הקבינט שפורסם גם בכלי התקשורת.

"במכתב הדחוף התריע סמוטריץ' כי דיוני הקבינט אינם רציניים וכי הצבא מנהל את תפיסת הביטחון לבד. תקראו בעצמכם מתוך כתבה שפורסמה חודש לפני".

סוכות הוסיף: "במדינה דמוקרטית האחריות היא על נבחרי הציבור, וגם אם במשך שנים נהגו פה לתת לצבא לנהל את תפיסת הביטחון לבד – מבחינתנו זה נגמר ב7.10. מי שהיה שותף בהובלת תפיסת ביטחון עצמאית שכשלה ובהדרת הדרג המדיני מעיצוב התפיסה לא יכול להמשיך לעצב כרצונו".



0 תגובות